Regulamin

Niniejszy Regulamin określa ogólne zasady, warunki i sposób sprzedaży produktów, a także zasady i warunki nieodpłatnych usług świadczonych drogą elektroniczną przez FUNDACJA CENTRUM WIZERUNKU I EDUKACJI z siedzibą w Stalowej Woli: ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 9, 37-450 Stalowa Wola, NIP: 8652580424, KRS: 0000979680, e-mail: siema@barberhood.pl za pośrednictwem sklepu internetowego https://szkolenia.barberhood.pl, (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”).

Dbając o prawa konsumenta wskazujemy, że Konsument nie może zrzec się uprawnień przyznanych mu w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia ww. ustawy są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawowe. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta.

1. Definicje

Sprzedawca – oznacza FUNDACJA CENTRUM WIZERUNKU I EDUKACJI z siedzibą w Stalowej Woli: ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 9, 37-450 Stalowa Wola, NIP: 8652580424, KRS: 0000979680, będącego jednocześnie właścicielem Sklepu Internetowego.

Klient – oznacza podmiot, który zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa może korzystać lub korzysta z usług świadczonych elektronicznie lub z którym została zawarta lub może być zawarta Umowa sprzedaży.

Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta – oznacza osobę fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Strona Internetowa Sklepu – oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie https://szkolenia.barberhood.pl.

Trwały nośnik – oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.

Newsletter – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom automatyczne otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych treści kolejnych edycji Newslettera zawierającego informacje o produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.

Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.

Towar – oznacza szkolenie przedstawione przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogące być przedmiotem Umowy sprzedaży.

Dostawca – oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dostarczania Towarów.

Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę określonego w zamówieniu Towaru za pośrednictwem Dostawcy.

Dni robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

Regulamin – oznacza niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego.

2. Postanowienia ogólne

  1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż szkoleń. W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu oraz w celu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, konieczne jest wprowadzenie przez Klienta swoich danych osobowych, tele-adresowych oraz konta poczty elektronicznej.
  2. Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych.
  3. Sprzedawca stosuje mechanizm plików „cookies”, czyli krótkich informacji tekstowych, zapisywanych podczas korzystania przez Klientów ze Strony Internetowej Sklepu na urządzeniu końcowym Klienta. Stosowanie plików „cookies” ma na celu poprawne działanie Strony Internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych Klientów. Więcej informacji na temat „cookies” znajduje się w zakładce „Polityka Prywatności”.
  4. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego, Strony Internetowej Sklepu lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
  5. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
  6. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy, tj. działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nie związanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.

3. Dane do zamówienia

  1. W celu złożenia zamówienia Klient powinien wypełnić formularz udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu i dokonać płatności w jeden z dostępnym w Sklepie Internetowym sposobów płatności.
  2. W trakcie wypełniania formularza, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
  3. W trakcie Rejestracji Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola formularza.
  4. Zgoda może być w każdej chwili cofnięta, poprzez złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy: [adres e-mail]
  5. Po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu, potwierdzenie złożenia zamówienia. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Formularz Zamówienia Klienta, która służy szeroko pojętej komunikacji Sprzedawcy z Klientem, w tym uzgadnianiu warunków umów.
  6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne wypełnienie formularza rejestracyjnego przez Klienta i ewentualne szkody z tym związane.

4. Zamówienia

  1. Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
  2. Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.
  3. Klient może składać zamówienia na Stronie Sklepu Internetowego przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  4. Klient chcący działać jako Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta obowiązany każdorazowo wyraźnie wskazać w treści zamówienia, że zamówienie to nie posiada dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Sprzedawca zastrzega uznanie zamówienia za złożone przez Przedsiębiorcę z uprawnieniami konsumenta od pozytywnej weryfikacji charakteru zamówienia, w oparciu o dane zawarte w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  5. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia.
  6. Następnie, po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w §4 ust. 2 i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
  7. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na Trwałym Nośniku, na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta podczas Rejestracji lub składania zamówienia adres.

5. Płatności

  1. Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy i ewentualnych innych kosztach, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży. O kosztach Dostawy i ewentualnych innych kosztach, Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia.
  2. Płatności na Stronie Internetowej Sklepu realizowane są za pośrednictwem serwisów: [lista dostępnych metod płatności]. Szczegółowe warunki realizacji płatności oraz związanej z tym odpowiedzialności systemów płatności elektronicznych są określone w Regulaminach tych serwisów.
  3. Realizacja zamówienia następuje każdorazowo po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz:
    a) otrzymaniu przez Sprzedawcę z serwera operatora informacji o dokonaniu płatności przez Klienta (w przypadku płatności przy pomocy kart płatniczych lub portfela elektronicznego)
    lub
    b) otrzymaniu z właściwego systemu informacji o pozytywnym zakończeniu przeprowadzonej płatności (w przypadku płatności przelewem lub za pośrednictwem usługi ITP)
  4. Zamówienie oczekuje na płatność przez 5 dni roboczych. Po upływie tego terminu zamówienie zostaje automatycznie anulowane, o czym Użytkownik zostanie poinformowany w wiadomości mailowej. Anulowanie zamówienia nie pozbawia Użytkownika możliwości dokonania ponownych zakupów.

6. Realizacja zamówienia

  1. Realizacja zamówienia polega na umożliwieniu Klientowi udziału w wybranym szkoleniu.
  2. Sprzedawca jest zobowiązany do zapewnienia Klientowi udziału w szkoleniu będącym przedmiotem Umowy sprzedaży, zgodnie z opisem zawartym na Stronie Internetowej Sklepu.
  3. Po opłaceniu zamówienia, Klient otrzymuje na podany adres e-mail potwierdzenie udziału w szkoleniu wraz z wszelkimi niezbędnymi informacjami organizacyjnymi (data, godzina, miejsce szkolenia lub link do szkolenia online, etc.).
  4. W przypadku szkoleń online, Sprzedawca zobowiązuje się do przesłania Klientowi niezbędnych danych dostępowych (np. link do platformy szkoleniowej, login, hasło) nie później niż 24 godziny przed rozpoczęciem szkolenia.
  5. W przypadku szkoleń stacjonarnych, Sprzedawca zobowiązuje się do podania Klientowi dokładnego adresu i instrukcji dojazdu nie później niż 3 dni przed datą szkolenia.

7. Anulowanie lub zmiana terminu szkolenia

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania lub zmiany terminu szkolenia w przypadku niewystarczającej liczby uczestników lub z innych ważnych powodów.
  2. W przypadku anulowania szkolenia przez Sprzedawcę, Klient otrzyma pełny zwrot wpłaconej kwoty w ciągu 14 dni od daty poinformowania o anulowaniu szkolenia.
  3. W przypadku zmiany terminu szkolenia przez Sprzedawcę, Klient ma prawo do:
    a) uczestnictwa w szkoleniu w nowym terminie,
    b) zwrotu pełnej wpłaconej kwoty, jeśli nowy termin mu nie odpowiada.
  4. Klient może anulować swoje uczestnictwo w szkoleniu lub zmienić termin na inny dostępny, informując o tym Sprzedawcę nie później niż na 7 dni przed planowaną datą szkolenia. W takim przypadku Klient nie ponosi żadnych kosztów.
  5. W przypadku anulowania uczestnictwa przez Klienta w terminie krótszym niż 7 dni przed datą szkolenia, Sprzedawca może potrącić opłatę manipulacyjną w wysokości 20% ceny szkolenia.

8. Reklamacje

  1. Sprzedawca zobowiązuje się do należytego świadczenia usług szkoleniowych, zgodnie z opisem zawartym na Stronie Internetowej Sklepu.
  2. W przypadku niezgodności szkolenia z umową, Klient ma prawo do złożenia reklamacji.
  3. Reklamację należy złożyć w formie pisemnej lub elektronicznej na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie.
  4. Reklamacja powinna zawierać: dane Klienta, informacje dotyczące szkolenia (nazwa, data), opis niezgodności oraz żądanie Klienta.
  5. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, informując Klienta o decyzji drogą elektroniczną lub pisemną.
  6. W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca zaproponuje Klientowi:
    a) powtórzenie szkolenia w innym terminie,
    b) udział w innym szkoleniu o tej samej wartości,
    c) zwrot całości lub części opłaty za szkolenie.

9. Odstąpienie od umowy

  1. Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy bez podawania przyczyny.
  2. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.
  3. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone pisemnie na adres Sprzedawcy lub drogą elektroniczną na adres e-mail Sprzedawcy: siema@barberhood.pl. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  4. Sprzedawca niezwłocznie przesyła na Trwałym Nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
  6. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności.
  7. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, chyba że wyraźnie zgodził się on na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

10. Wyłączenia prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży

Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do umów o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.